Serica Campaign


SERICA CAMPAIGN

Imperial Briefing

Serica has been ravaged by freak atmoshpheric conditions due to proximity to Warp Storm Fenris. After a recent Warp-rupture in central Serica-City the communications with Serica Garrison has been lost. Investigate and cleance the unpure.

Serica

Impassable mountains surround the Serica-City. Only two passages allow acces in to it. West passage is dense with vegetation (now mutated after the Warp Storm Fenris). East passage has changed into a desert after the Warp Storm. This desert-terrain contains many hills and is marked with large obstructions, rocks and ravines. Seneca-City is in ruins and the Warp-rupture is thundering in the center of the marketplace.

Map of the Serica-City surrounding area, marked with operational sectors.

Säännöt:

Käytettävä armeija

                      Osanottajat muodostavat armeijansa seuraavin vaihtoehdoin

2 x Hq

4 x Troop

2 x Fast

2 x Elite

2 x Heavy Support

Nämä valinnat ovat lopullisia, ja esimerkiksi mitään wargearia tai vastaavaa ei saa poistaa, muokata tai lisätä. Edellä mainituista valitaan armeijan rungoksi yksi Hq ja yksi Troop. Nämä osallistuvat joka tehtävään. Aloitettaessa yksittäisen tehtävän pelaamista, rungon lisäksi tehtävään valitaan scenarion sallimien rajojen sisällä muut osastot tehdystä armeijalistasta. Tehtävässä käytettävien joukkojen pistemäärä saa olla korkeintaan 1000 pistettä.

  1. Aloitus

Jokainen pelaajista valitsee aloitusalueensa reunasektoreilta muilta salaa (esim kirjoittaa paperille). Yhteen sektoriin mahtuu vain kaksi pelaajaa. Jos sektorilla on enemmän kuin kaksi pelaajaa käytetään joukkojen strategy-ratingeja. Parhaan tuloksen saanut (valitaan paras tulos strategy-ratingin määrästä noppia) saa ensimmäisenä valita jääkö omalle sektorilleen vai aloittaako toisesta aloitussektorista. Tässä järjestyksessä edetään, kunnes aloitussektorilla on vain kaksi joukkoa.

  1. Ensimmäinen vuoro

Samoissa aloitussektoreissa olevat joukot pelaavat PATROL-tehtävän. Voittajat pääsevät etenemään kohti kaupunkia ja häviäjät jäävät jälkeen.

  1. Toinen vuoro

3.1 Voittajat

Edellisen kierroksen voittajat kohtaavat kaupungin rajasektorilla ja pelaavat RECON-tehtävän. Voittaja etenee kaupunkiin ja häviäjä pysähtyy kaupungin rajalle.

3.2 Häviäjät

Edellisen kierroksen häviäjät kohtaavat tienristeys-sektorissa yön hämärtyessä ja pelaavat NIGHT-FIGHT-tehtävän. Voittaja pääsee etenemään kaupunkia kohti ja häviäjä pysähtyy kaupungin ulkopuolelle.

  1. Kolmas vuoro

Kaupungin rajalle jääneet joukot (RECON-häviäjä ja NIGHT-FIGHT-voittaja) kohtaavat. Pelataan CLEANSE kaupungin rajalla ja voittajat pääsevät taistelemaan itse pääkohteesta ja häviäjät jäävät nuolemaan näppejään.

  1. Neljäs vuoro

5.1 Kaupungin ulkopuolella

Kaupungin rajoilta vetäytyvä joukko (CLEANSE-häviäjä) joutuu toisen joukon yllättämäksi (NIGHT-FIGHT-häviäjä) risteyssektorissa. Pelataan AMBUSH-tehtävä, jossa yllättäjäjoukko on hyökkääjänä. Voittaja saa lohdutusta toisen joukon selkänahoista ja häviäjä julistetaan kampanjan häviäjäksi.

5.2 Kaupungin rajoilla

Kaupunkiin hyökkäävä joukko (CLEANSE-voittaja) yrittää päästä kaupunkiin murtaen puolustavan joukon (RECON-voittaja) linjan. Pelataan BLITZ kaupungin rajasektorilla, jossa hyökkäävä osapuoli on hyökkääjä. Hyökkääjän voittaessa hyökkäys pääsee jatkumaan ja siirrytään kohtaan lisäaika. Jos puolustaja voittaa, hän on saanut pääkohteen vallattua ja julistetaan voittajaksi.

  1. Lisäaika

Kaupungin keskustassa pelataan TAKE AND HOLD-tehtävä, jossa puolustaja puolustaa. Pääkohteena on torin keskellä oleva Warp-repeämä. Tehtävän voittaja julistetaan kampanjan voittajaksi.

6.1 Warp-repeämä

Warp repeämä voi aiheuttaa woundin (armorsave mahdollinen) pelaajan vuoron alussa hänen modeleilleen, jotka ovat korkeintaan 6” etäisyydellä repeämästä (keskipisteestä).

Serica warp

Warp-repämä Serican keskustassa

Warp-repeämä voi tuhota tai vahingoittaa ajoneuvoa, joka on korkeintaan 6” etäisyydellä repeämästä. Ajoneuvo saa automaattisesti osuman taulukon STR:llä, joka tulee repeämän keskipisteen suunnasta.

Warp-repeämän woundaus yksittäisille modeleille.

Etäisyys repeämästä Woundaa D6
1” 1+
2” 2+
3” 3+
4” 4+
5” 5+
6” 6

Warp-repeämän strength kantamalla oleville ajoneuvoille

Etäisyys repeämästä STR
1” 12+D6
2” 10+D6
3” 8+D6
4” 6+D6
5” 4+D6
6” 2+D6