Warthall-tarinat


Tähän koottuna propagandaa, suunnitelmia, väritettyä historiaa ja muita tiedonmurusia Warthallin kampanjaan osallistuneilta joukoilta. Kirjoitusvirheet edelleen kirjoittajien omia, nämä ovat pelkkiä kopioita pois lukien pienet muotoiluun liittyvät seikat. Tässä dokumentissa näyttää olevan mukana päivitetty versio säännöistäkin, joten annetaan sen olla mukana.


 

Dark Eldar –prologi:

Maineikas sotapäällikkö, Dracon Koc Hiss, sai aikoinaan haltuunsa arvoituksellisen Belamin Toteemin voitokkaan Belamin kampajan jälkeen. Tämän jälkeen on onni ollut hänelle myötäinen, pienet tappiot on nopeasti sivuutettu ja vaarallisista vammoista on selvitty ällistyttävän nopeasti jälleen täyteen taistelukykyyn saalistamaan lisää vankeja ja sieluja. Lopulta keskinäisten välienselvittelyjen päätteeksi Koc Hiss kruunasi itsensä Tanssivan Terän Heimon (Kabal of the Dancing Blade) Archoniksi ja heimon kiistattomaksi johtajaksi.

Synkkiä varjoja nousi kuitenkin kelmeälle taivaalle, kun hän kuuli säälittävien Eldar-varkaiden onnistuneen anastamaan tuon hänen onnenkalunsa, eli Belamin Toteemin. Katalasta ilkityöstä raivostuneena tuhannet vangit ja orjat kituivat huutaen päiväkausia ennen kuin heidän sielunsa nautittiin kostoiskun vahvistamiseksi.

Uhraukset kannattivat, sillä hyvin pian tapauksen jälkeen Koc Hiss sai kuulla, että varkaiden alus oli saatu kiinni ja tuhottua, pahaksi onneksi takaa-ajajat olivat kärsineet pahoja vaurioita, eivätkä kyenneet kertomaan tarkkaa sijaintia, jonne karkulaisalus oli syöksynyt, ennen sanomaliikenteen katkeamista. Tiedossa oli vain Livon planeetta Warthallin järjestelmässä.

Tuonne Koc Hiss komensi tuoreen oikean kätensä, Dracite Bocc Ajontazin joukkoineen. Koc Hissin harmiksi Eldarilla oli myös tiedossa haaksirikkoutuneiden järjestelmä ja planeetta, joten kyseessä oli kilpajuoksu aikaa vastaan. Universumi kuitenkin hymyili Koc Hissille ja Bocc Ajontazille sillä Dracite saapui paikalle ensimmäisenä ja onnistui paikallistamaan hylyn
(jäänteiden) ja Toteemin sijainnin melko tarkasti.

Tällä välin toisaalla kaartilaiset olivat myös saaneet vihiä Toteemista ja sen kohtalosta ja säntäsivät myös paikalle. Heidän arvioitu saapumisaikansa oli suurinpiirtein sama kuin Eldarin, he kävivät siis omaa kilpajuoksuaan. Kilpajuoksijoiden pahaksi onneksi he eivät tienneet Bocc
Ajontazin joukkoineen olevan jo vaanimassa pahaa-aavistamattomia varkaita ja valmistautuneen väijytykseen. Juoksun voittajalle saattaisi käydä varsin köpelösti…


 

Imperial Guard –prologi eli kuinka Majuri Manley sai mahdollisuuden palauttaa kunniansa

Warthall System Listening outpost

– Transports should be arriving shortly, sir
– Good, when they arrive, send officers to the control room for my briefing
– Yes sir!

Major Manley stood in the dark room staring nervously in to the abyss. A Chance to redeem himself so soon after the bitter defeat. What were the chances of, what seems to be a xenos civil war, to happen in the same system he was sent as a punishment for failure. The boring listening routines were quickly forgotten as they captured the first few of the Xenos messages. Totem of Belami, what ever it was, seemed to be the object that both of the xenofactions were
fighting for. It had to be of immense value. The totem had been transported from the wrecked xenocraft deep in to the ruins of an ancient underground hive. Legion would snatch it and leave the xenos wondering what hit them.


 

Eldar-prologi

Diem Warath sat behind his desk with a worried look on his face. He had just recieced news that the transport carrying The Totem of Belami had been ambushed by their evil cousins and had crashlanded on the remote starsystem of Warthall. Thou the survivors had hidden the Totem into a hivecity that they had found it would be only a matter of time before someone would discover it. Diem stood up. There were only few who knew about the totem an even fewer who knew how to use its powers. He would not let the totem be lost again. Suddenly the door opened and a young warlock stepped in.
– Sire, we are pickin up a imperial signal. It is heading to the hivecity.
– What about the dark eldar? Have you been able to locate them.
– There is no trace of them. Maybe they have left the system know that the mon-keigh are coming.
– Trust me, they are there, waiting in the shadows for the right moment.
– What are your orders
– We can’t get there in time. Send a small and fast strice team ahead perhaps it can find the totem before anyone else and be able to defend it long enough for us to arrive. Go know.

Diem sat back to his chair. He knew that he might had just send them in to their death, but as long as there was at least little hope he would grap it.


 

Warthall System – Planet Liov

Kampanja koostuu neljästä erillisestä taistosta. Taistoista ovat kaksi planeetan pinnalla ja kaksi syvällä Hiven uumenissa. Pelaajia on kolme (pelaaja 1, 2 ja DE), joista yksi pelaa Dark Eldareita. Hivestä löytyy Belamin Toteemi, jonka kaikki pelaajat haluavat. Dark Eldar tuntee Liov-planeetan ja Hiven muita paremmin.

Kaikki pelaajat tekevät kampanjalistan, joka koostuu korkeintaan 1500:sta pisteestä. Ennen yksittäisen tehtävän pelaamista kampanjalistasta valitaan yksiköt (niitä mitenkään muokkaamatta) kyseisessä tehtävässä käytettävään listaan. Tehtävissä käytettävien listojen maksimipistemäärät ovat eritelty tehtäväkuvauksissa. Tehtävien maastot sijoitetaan kuvien mukaan sen pelaajan toimesta, joka ei kyseisestä tehtävää pelaa (poikkeuksena viimeinen tehtävä).

  1. Saapuminen

Pelaajat 1 ja 2 heittävät nopalla, kumpi ehtii nopeammin planeetalle.

  1. Väijytys

Nopeammin saapunut pelaaja aloittaa matkan kohti Hiven sisäänkäyntiä. Dark Eldar yllättää kolumnin. Tehtävä pelataan kuvan 1 mukaisessa maastossa.

Kuva 1. Tie sisäänkäynnille (kelt. kukkulaa, vihreä metsää, pyöreät impassable Hive-putkia(?), neliö = raunio, ruskea tietä)

Kuva 1. Tie sisäänkäynnille
(kelt. kukkulaa, vihreä metsää, pyöreät impassable Hive-putkia(?), neliö = raunio, ruskea tietä)

pelataan Ambush 1000 p

DE voittaa -> Hävinneeltä pelaajalta vähennetään 50 pistettä käytettävän listan maksimipisteistä seuraavassa tehtävässä.

DE häviää -> Voittanut pelaaja saa lisätä 50 pistettä käytettävän listan maksipisteisiinsä seuraavassa tehtävässä.

  1. Sisäänkäynti

Pelaajat 1 ja 2 taistelevat sisäänkäynnin herruudesta kuvan 2 mukaisessa maastossa. Voittaja pääse tunkeutumaan Hiveen.

Kuva 2. Sisäänkäynnin alue (Keskellä portti)

Kuva 2. Sisäänkäynnin alue
(Keskellä portti)

pelataan Take&Hold 1000 p

-> Voittaja pelaa seuraavassa tehtävässä DE:tä vastaan

Seuraavissa tehtävissä tehtävät pelataan Cityfight sääntöjen mukaisesti.

Hive-ympäristöstä johtuvat erikoissäännöt:

                      Guess-aseet menettävät kyvyn epäsuoraan tuleen.

                      Skimmerit eivät voi lentää ”korkealla”

Lentokykyä hyväksikäyttävät Deep Strike kyvyt eivät toimi

  1. Hive

DE kohtaa edellisen tehtävän voittajan taistelussa, joka käydään kaikkien haluamasta Belamin Toteemista, joka sijaitsee Hiven keskellä korkeassa rakennuksessa. Hive on kuvan 3 mukainen.

Kuva 3. Hive (Ruskea rojua)

Kuva 3. Hive
(Ruskea rojua)

Pelataan High Ground 1000 p

  1. Pakomatka

Voittajan täytyy vielä paeta Belamin Toteemin kanssa. Tehtävä käydään samassa maastossa pelaajaa vastaan, joka ei ollut viime tehtävässä mukana.

Pelataan The Gauntlet 1000 p

Jos halutun Belamin Toteemin kanssa paetaan onnistuneesti, on siinä onnistunut pelaaja kampanjan voittaja. Muussa tapauksessa ratkaisevaa voittoa ei saa kukaan.


 

Eldar-epilogi eli Niin lähellä, mutta niin kaukana

The main eldar fleet was hiding in the webway near the warthall system. Diem Warath was in the command center trying to think what to do next. He could see from the monitors excatly where the mon-kiegh were and a few moments ago a weak signal traveling fast near the systems outer edge had disappeared, the dark eldars had left the system. Their casulties had been mininal considering the situation, but they didn’t achieve their main goal, the capture of the belami totem. When the imperial guard overwhelmet the hivecity the strice force created a distraction by rushing trough the imperial forces so that a small party could carry the totem safely by another route under the hivecity.

– Is the any sign from them?
– No sire. We lost contact soon after we started our assault and haven’t heard of them since.
– And the imperials?
– I assume that they think we have the totem. They chased us all the way to the webway.

The situation was a standstill. The totem was lost somewhere under the hivecity that, as it now looked, was going to be the new imperial barracks. He could not attack the imperials without them realising that the totem was still in the hivecity on the other hand he could not risk the imperials just stumbling to the totem.

– We will keep a obsevation post here and strice after they think the danger is over. If they happened to find the totem we will make sure it never leaves the system.

Diem ordered the fleet to turn around and left the command center. As he walked the corridors back to his chaimber he could here the old seers voice in his head. He had made the right choise. He would have had the element of surprise, but the imperials were alert and so the casulties could have been high. As the chaimber door closed behind Diem he had only one thing in his mind, I will return.


Imperial Guard –epilogi

Manley arrived at the burning high building at the center of the hive. Thick black smoke poured out, filling the ruined streets. Few charred legionnair bodies lay on the street amongst the masses of Eldar corpses. The Xenos had been completely surprised and none were left breathing. There was no sign of the totem but all indicates that even the Eldar didnt get it out of the hive. The totem had been lost in the ruins and it might take years to dig it out. Sergeant Childs ran towards Manley with an urgent expression on his face.

– Childs, where are the rest of your troopers?
– Sir, we ran in to some complications in the sewer system?

Manley listened. Apparently the shock troopers were attacked in the sewers by an unknown group of hostiles. The sewer people, as they were now called, had blue skin and hid in the shadows. The surprise attack had cost Childs half of his men, and the assailants had vanished deeper in to the sewers.

– Childs, Gather up the men. We need to establish a base here.
– Yes sir, but what about the sewer people?
– They might just be what we need?


Dark Eldar –epilogi

– Selviytyminen elossa on ensimmäinen askel kohti voittoa, totesi Koc Hiss nuorelle Bocc Ajontazille tämän ensimmäisen virallisen tehtävän jälkeen.

– On luonnollisesti valitettavaa että serkkumme ovat vajonneet alas kaaosjumalten polvelle pidentääkseen kuihtuvaa, surkeaa elämäänsä, mutta onneksi meillä on keinomme heidän alhaisten aivojenkopelointikeinojensa varalle. Tulet oppimaan uusia taktiikoita ja uusien välineiden käyttöä seuraavissa tehtävissäsi, hän jatkoi.

– Tietenkään menestykseni sotatantereilla ei ole ollut kiinni pelkästään Belamin Toteemin tuottamasta hyvästä onnesta, jos edes lainkaan. Psykologisena aseena ja voitonmerkkinä se on tietenkin vertaansa vailla noiden heikkomielisten kansojen keskuudessa. Tärkeintä kuitenkin on se, ettei se ole joutunut vihollisten käsiin. Niin kauan kun se ei ole vihollisillamme, he eivät voi olla varmoja siitä, ettei se ole meillä. Se pitää heidät varpaillaan ja saamme suorittaa tehtäviämme vapaammin. Määrään kuitenkin partiot tarkkailemaan Warthallin järjestelmää aktiivisesti ja pidän iskujoukot valmiudessa jatkuvasti, jos jotain poikkeavaa tapahtuu, hän jatkoi.

Bocc Ajontaz kuunteli nöyränä tuon suuren taistelijan, johtajan ja ajattelijan kannustavia puheita peläten jatkuvasti kuitenkin jonkun tuikkaavan terän hänen rintalastansa läpi epäonnistuneen tehtävän rangaistuksena. Seuraavan tehtävänsä hän hoitaisi huolellisemmin, saisi lisää mainetta ja kunniaa heimolleen ja luonnollisesti itselleen. Ehkä vielä jonain päivänä hän syrjäyttää Koc Hissin Tanssivan Terän Heimon johtopaikalta ja ottaa komennon omiin käsiinsä. Sitä ennen hänen täytyy kuitenkin kouluttaa uusia Nauravan Kuoleman Kulttiin kuuluvia gladiaattoreita organisoidun taistelun ja sodankäynnin jaloihin taitoihin, jotta heistä saataisiin paras hyöty irti seuraavan tosikoitoksen tullessa.

Lopulta Koc Hiss antoi Bocc Ajontazille luvan poistua, ja hän poistui hengitystään pidättäen ja lopulta henkensä pitäen. Koc Hiss jäi ajatuksiinsa uppoutuneena nojaamaan valtaistuimensa käsinojaan suunnitellen tulevaa ryöstöretkeä kohti Arbuusiaa…

Mainokset