Warthall-säännöt


Warthall System – Planet Liov

Kampanja koostuu neljästä erillisestä taistosta. Taistoista ovat kaksi planeetan pinnalla ja kaksi syvällä Hiven uumenissa. Pelaajia on kolme (pelaaja 1, 2 ja DE), joista yksi pelaa Dark Eldareita. Hivestä löytyy jotain(?) mitä kaikki pelaajat haluavat. Dark Eldar tuntee jostain syystä(?) Liov-planeetan ja Hiven muita paremmin.

Kaikki pelaajat tekevät kampanjalistan, joka koostuu korkeintaan 2000:sta pisteestä. Ennen yksittäisen tehtävän pelaamista kampanjalistasta valitaan yksiköt (niitä mitenkään muokkaamatta) kyseisessä tehtävässä käytettävään listaan. Tehtävissä käytettävien listojen maksimipistemäärät ovat eritelty tehtäväkuvauksissa. Tehtävien maastot sijoitetaan kuvien mukaan sen pelaajan toimesta, joka ei kyseisestä tehtävää pelaa (poikkeuksena viimeinen tehtävä).

  1. Saapuminen

Pelaajat 1 ja 2 heittävät nopalla, kumpi ehtii nopeammin planeetalle.

  1. Väijytys

Nopeammin saapunut pelaaja aloittaa matkan kohti Hiven sisäänkäyntiä. Dark Eldar yllättää kolumnin. Tehtävä pelataan kuvan 1 mukaisessa maastossa.

warthall1

Kuva 1. Tie sisäänkäynnille (kelt. kukkulaa, vihreä metsää, pyöreät impassable Hive-putkia(?), neliö = raunio, ruskea tietä)

pelataan Ambush 1000 p

DE voittaa -> Hävinneeltä pelaajalta vähennetään 50 pistettä käytettävän listan maksimipisteistä seuraavassa tehtävässä.

DE häviää -> Voittanut pelaaja saa lisätä 50 pistettä käytettävän listan maksipisteisiinsä seuraavassa tehtävässä.

  1. Sisäänkäynti

Pelaajat 1 ja 2 taistelevat sisäänkäynnin herruudesta kuvan 2 mukaisessa maastossa. Voittaja pääse tunkeutumaan Hiveen.

warthall2

Kuva 2. Sisäänkäynnin alue (Keskellä portti)

pelataan Take&Hold 1000 p

-> Voittaja pelaa seuraavassa tehtävässä DE:tä vastaan

Seuraavissa tehtävissä tehtävät pelataan Cityfight sääntöjen mukaisesti.

Hive-ympäristöstä johtuvat erikoissäännöt:

                      Guess-aseet menettävät kyvyn epäsuoraan tuleen.

                      Skimmerit eivät voi lentää ”korkealla”

Lentokykyä hyväksikäyttävät Deep Strike kyvyt eivät toimi

  1. Hive

DE kohtaa edellisen tehtävän voittajan taistelussa, joka käydään kaikkien haluamasta jostain(?), joka sijaitsee Hiven keskellä korkeassa rakennuksessa. Hive on kuvan 3 mukainen.

Kuva 3. Hive (Ruskea rojua)

Kuva 3. Hive
(Ruskea rojua)

Pelataan High Ground 1000 p

  1. Pakomatka

Voittajan täytyy vielä paeta jonkin(?) kanssa. Tehtävä käydään samassa maastossa pelaajaa vastaan, joka ei ollut viime tehtävässä mukana.

Pelataan The Gauntlet 1000 p

Jos halutun jonkin(?) kanssa paetaan onnistuneesti, on siinä onnistunut pelaaja kampanjan voittaja. Muussa tapauksessa ratkaisevaa voittoa ei saa kukaan.